7 lauko žaidimai ikimokyklinukams

Untitled-1

1. “Pakartok“

Ką lavina:

– ritmo pojūtį.

Kiek žaidėjų:

Nuo 1 iki 8-10 žmonių

Eiga:

1. Viso žaidimo metu vaikas klausosi kiek kartų ir kokia tvarka vedėjas suplojo delnais. Po parodymo vaikas turi visiškai atkartoti pateiktą ritmą.

2. Mažylis turi dėmesingai sekti kokiu greičiu, garsumu bei būdu atliekami plojimai.

3. Pasiūlykite vaikui pašokti pagal jo plojamą ritmą.

Sarah L. VoisinTHE WASHINGTON POST

2. “Atpažink mane“

Ką lavina:

– mokina geriau orientuotis aplinkoje

– stiprina vestibuliarinį aparatą

– lavina atmintį

– lavina riešo jautrumą lietimui

Kiek žaidėjų:

Neribotai

Eiga:

1. Išrenkamas vedantysis. Kiti vaikai sustoja ratu

2. Vedančiajam užrišamos akys ir jis stojasi į rato vidurį. Vedančiajam suplojus, vaikai pradeda judėti ratu. Pakartotinas plojimas judėjimą sustabdo.

3. Dabar vedantysis turi aklai išrinkti kažkurį žaidėją ir pabandyti jį atpažinti. Vedančiajam leidžiama paliesti išrinktąjį, ir, jei nepavyksta atpažinti, paprašyti jo ištarti kažką, pvz. pavaizduoti kokį nors gyvūną – sumiauksėti, suloti, ir tt.

4. Jei vedantysis neatpažįsta išrinktojo – jam vėl užrišamos akys.

3. “Kamuoliukai“

Ką lavina:

– taiklumą

– judesių koordinaciją

Kiek žaidėjų:

Nuo 5 iki 15 vaikų

Eiga:

1. Prieš pradžią paruošiamas reikalingas inventorius: stabili taburetė ar kilnojama spintelė, didelis kamuolys (galima paplūdimio), kurį reikia padėti ant taburetės, ir mažas, nelabai, sunkus kamuoliukas.

2. Vedančiajam signalizavus, vaikai stojasi vienas šalia kito apie 3 metrus nuo didelio kamuolio ir paeiliui bando numušti didelį kamuolį mažu.

3. Laimi tas, kas numuša kamuolį iš pirmo (ar mažiausiai) bandymų.

žaidimas su kamuoliu

4. Autoralis

Ką lavina:

– vysto judesių koordinaciją

– skatiną sveiką konkurenciją

Kiek žaidėjų:

Nuo 2 žmonių

Eiga:

1. Prieš pradedant žaidimą ruošiamas reikalingas inventorius: nedidelio dydžio žaisliniai automobiliai, mediniai pagaliukai ir vidutinio storio virvelės apie 8 metrus ilgio (kiekvieno daikto skaičius turi sutapti su dalyvių skaičiumi).

2. Vienas virvės galas tvirtai pririšamas prie pagalio, o kitas prie automobilio.

3. Pagal komandą, vaikai pradeda sukti virvę ant pagalio, nepaleisdami iš rankų jo galų (judesiai atliekami riešais nekeliant rankų).

4. Laimi tas, kuris greičiausiai atliko užduotį nepažeisdamas taisyklių.

5. “Ratai“

Ką lavina:

– greitą mąstymą

– fantaziją

Kiek žaidėjų:

Nuo 1 iki 10 vaikų. Šio žaidimo privalumas, kad jį galima žaisti ne tik vasarą ir ne tik lauke.

Eiga:

1. Prieš pradedant žaidimą, dalyviai suformuoja du ratus vienas kitame: išorinį (didelį) ir vidinį (mažą)

2. Žaidėjai esantys išoriniame rate turi likti savo vietose. Vaikai vidiniame rate turi eiti ratu dainuodami: “Visi ratu žingsniuojam, ir galvojam apie.. žalią“

3. Nuskambėjus paskutiniam žodžiui, žaidėjai stovintys išoriniame rate turi greitai įvardinti bet kokį daiktą žalios spalvos.

4. Dalyvis, pirmas teisingai ištaręs reikalingą žodį, ateina į mažąjį ratą. Neteisingai pasiūlyti daiktai neužskaitomi.

5. Žaidimas tęsiamas, bet žodis “žalias“ keičiamas pvz žodžiu “saldus“ ir t. t.

6. Žaidžiama tol, kol išoriniame rate liks vienas žmogus, jis bus pralaimėjęs. 😦

vaikai žaidžia

6. Žvalgai ir belaisviai

Ką lavina:

– miklumą ir ištvermę

Kiek žaidėjų:

Nuo 10 žmonių

Eiga:

1. Vaikai dalinami į dvi komandas, kuriose metant burtus išrenkamas “generolas“.

2. Abi komandos sustoja viena prieš kitą veidu, 20 metrų atstumu. Komandos nariai stovi vienas šalia kito eilėje.

3. Žaidimas prasideda.

4. Kiekvienos komandos “generolas“ pasikeisdami siunčia savo komandos narius “į žvalgybą“. Išrinktas žaidėjas turi prieiti ar pribėgti iki kitos komandos sustojusių narių, greitai paliesti bet kurį iš “priešų“ ir bėgti atgal.

5. Jei “žvalgas“ spėjo pasišalinti, jis lieka savo komandoje. Jei “priešas“ spėjo paliesti “žvalgą“, žaidėjas tuomet tampa priešininkų komandos “belaisviu“.

6. Toliau “priešininkų“ žvalgas eina “į žvalgybą“

7. Žaidimas baigiamas, kai viena komanda tampa dvigubai didesnė nei kita.

7. Siūlas ir adata

Ką lavina:

– ištvermę

– miklumą

– reakcijos greitį

– didina judėjimo aktyvumo lygį

Kiek žaidėjų:

Nuo 5 iki 14 žmonių

Eiga:

1. Visi žaidėja stojasi į eilę “traukinuku“, t.y. laikо vienas kitą už liemenį  arba už pečių. Tokiu būdu gaunamas “siūlas“.

2. Išrinktas vedėjas stojasi kolonos pradžioje ir tampa “adata“.

3. Žaidimas pradėdamas, kai “adata“ bėga, sukdama kilpas ir tempdama kitus žaidėjus – “siūlą“ – paskui save.

4. Žaidimo esmė: “adata“ turi nutraukti “siūlą“ arba jį supainioti.

vaikai lauke

heartballon

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s